05 May 2006

Meditation Top fused


Finally the fusing is done. Some of the dark pieces don´t show well, but that´s the best my digi would do for me today.
It was the first time for me to fuse such a large piece. It measures 100x70cm (appr. 39x28") and it worked quite well. The yellow fabric is a bit too translucent and some of the darker pieces show a tiny little bit through if I look at it closely. But it isn´t too bad and it´s something I learned for the next quilt.
I´m not sure yet about the quilt design but it will have to be with petals, flowers, leaves or something like that cause the colours remind me of irises and gras.

Endlich ist das Bügeln mit Vliesofix vollbracht. Einige der dunklen Teile sieht man auf dem Foto nicht so gut, aber meine Digi gibt heute nicht mehr her.
Es war das erste Mal, dass ich so ein großes Top komplett mit Vliesofix gearbeitet habe. Es misst 100x70cm und es ging ganz gut. Der gelbe Stoff ist leider etwas durchscheinend und einige der dunklen Stoffe scheinen durch wenn man genau hinschaut. Aber es ist nicht zu schlimm und für´s nächste Mal weiß ich es besser.
Ich bin mir noch nicht ganz im klaren über das Quiltdesign, aber es wird wohl etwas mit Blättern, Blüten oder Blütenblättern zu tun haben, denn die Farben erinnern mich an Iris und Gras.

3 comments:

kristin La Flamme said...

I like it very much. The colors work beautifully together.

Beate said...

Gratulation! Gefällt mir sehr gut und ich finde auch: es erinnert an Iris und Gras, bin gespannt darauf, wie die Arbeit fertig aussehen wird.

Micki said...

This is beautiful. I love all of those gorgeous colors. Can't wait to see it quilted.